“Κουβέντα να γίνεται” – Συνέντευξη με τον Γιώργο Μαυρίδη “The God that comes”

«The God That Comes» λέγεται ο πρώτος ολοκληρωμένος δίσκος του Γιώργου Μαυρίδη. Πρόκειται για έναν πολύ ταλαντούχο μουσικό και συνθέτη, που ασχολείται με τη παραδοσιακή μουσική της Δράμας. Γνωρίζοντας ότι έρχεται από το χώρο της παράδοσης, μας εξέπληξε με το άλμπουμ αυτό, αφού πρόκειται για 11 νέες, δικές του συνθέσεις ηλεκτρονικής μουσικής, σε κινηματογραφικό ύφος «παντρεμένες» με Θρακιώτικη λύρα!
«Τον δίσκο αυτό τον έγραψα μεταξύ Οκτωβρίου και Νοεμβρίου του 2020, στο δικό μου στούντιο. Ξεκίνησε σαν πείραμα, πως θα μπλέξω το ένα κομμάτι της ζωής μου, που είναι η παραδοσιακή λύρα και το άλλο που είναι η ηλεκτρονική μουσική και οι συνθέσεις» λέει ο Γιώργος.


Όσον αφορά τον τίτλο του δίσκου: «Αφορά στον Θεό Διόνυσο. Η Θρακιώτικη λύρα, στη παραδοσιακή της μορφή, είναι ένα καθαρά Διονυσιακό όργανο, με έντονα μουσικά στοιχεία από μουσικές της Θράκης, αφού έρχεται από το χωριό των Αναστενάρηδων…..Κατά τη διαδικασία της ηχογράφησης του δίσκου, αισθάνθηκα πολύ μεγάλη ελευθερία, επειδή δε πρόκειται για διασκευές, αλλά νέες συνθέσεις».

Πρόκειται για έναν πολύ ιδιαίτερο δίσκο. Ο Γιώργος τόλμησε να βγει έξω από τα πλαίσια «Αυτό που μ’ αρέσει σε αυτό το δίσκο, είναι ότι υπάρχει μια τελική συνομιλία μεταξύ της μουσικής και του ακροατή. Το τελευταίο μουσικό όργανο, αλλά και τις εικόνες μπορεί να τα προσθέσει ο ακροατής.»

O Γιώργος Μαυρίδης είναι απόφοιτος του τμήματος Πληροφορικής του Α.Π.Θ. και του τμήματος Μουσικής Τεχνολογίας του London College of Music, Thames Valley University. Έχει γράψει μουσική για τις θεατρικές παραστάσεις “Περιμένοντας τον Γκοντό” (Εταιρεία Θεάτρου Χώρος – Έλενα Μαυρίδου) “Golfo director’s cut” και “Τέλος” (Εταιρεία Θεάτρου Χώρος – Σίμος Κακάλας), “Cleansed” (Έφη Γούση), “Η Ωραία του Πέραν” (Θεοδώρα Καπράλου – Γιώργος Παπαγεωργίου) και για την ταινία μικρού μήκους “Μήδεια Μελέα” (Χρήστος Καράμπελας). Έχει επιμεληθεί μουσικά τις παραστάσεις “Αποχαιρετιστήριο δείπνο” και “Πνεύμονες” (Δημήτρης Λάλος).

Κατάγεται από τη Δράμα και από το 2013 ζει και δραστηριοποιείται στην Αθήνα. Επισκέπτεται συχνά την ιδιαίτερα πατρίδα του και ιδιαίτερα για τα δρόμενα παραδοσιακής μουσικής.

Από το 2011 ξεκίνησε η επαφή του με την παραδοσιακή μουσική της Δράμας και την μακεδονική λύρα, καθώς τότε πήρε την πρώτη λύρα από τον Αβραάμ Δεμίση από τον Ξηροπόταμο Δράμας. Στην εκμάθησή της είναι αυτοδίδακτος.
«Δεν είναι δύσκολο να μάθεις να παίζεις, είναι δύσκολο να παίζεις σωστά, και εξαρτάται ποια σχολή θέλεις να ακολουθήσεις. Ο καθένας διαλέγει ποια κατεύθυνση θέλει να πάρει ανάλογα με τη προσωπικότητα του, το χαρακτήρα του, τη ψυχή του. Το πιο δύσκολο είναι να βρεις τον αληθινό σου εαυτό. Η μεγαλύτερη δυσκολία είναι το χρώμα, δηλαδή να παίζεις τη μουσική και ο ακροατής να μεταφέρεται στον τόπο» λέει μεταξύ άλλων ο Γιώργος.

Το 2013 έπαιξε μακεδονική λύρα στο Αρχαίο Θέατρου της Επιδαύρου, στην παράσταση «Άσκηση Επίδαυρος Σύσσημον» σε σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα.
Από το 2013 εργάζεται και ως οργανοποιός έχοντας αποφοιτήσει από το τμήμα οργανοποιίας της σχολής “Σίμων Καράς” με δάσκαλο τον Μανώλη Γιαννουλάκη.
Αναφερόμενος σε αυτή του την ενασχόληση λέει «Συνδέεται και με την ηχοληψία που κάνω, δημιουργείται ο ήχος από την αρχή. Εγώ ψάχνω να βρω και ποια λύρα θα ταιριάξει με τη φωνή μου».

Από το 2013 είναι βασικός μουσικός στην θρακιώτικη λύρα και το τραγούδι στο έθιμο των Αναστενάρηδων της Μαυρολεύκης Δράμας στο οποίο συμμετέχει ανελλιπώς από τότε.
Συμμετείχε στην 8η και 9η Συνάντηση λύρας και οργάνων με δοξάρι (2015, 2017) που γίνεται στην Κάσο, αντιπροσωπεύοντας την λύρα Μακεδονίας. Ώς οργανοποιός έχει λάβει μέρος στην 1η και 2η Έκθεση παραδοσιακής οργανοποιίας της σχολής ΚΕΠΕΜ “Σίμων Καράς”.

Τα τελευταία χρόνια παίζει μουσική σε διάφορα μαγαζιά της Αθήνας, προβάλλοντας τις μουσικές από την περιοχή της Δράμας και τα χωριά όπου παίζεται η λύρα Μακεδονίας (Πύργοι, Πετρούσα, Ξηροπόταμος, Μοναστηράκι).
Ο Γιώργος προτιμάει να παίζει σε μικρότερα μαγαζιά, για να δημιουργεί μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα και να κρατάει την άμεση επαφή με τον κόσμο. «Θεωρώ ότι είναι πολύ πιο ανθρώπινο και ότι δημιουργεί ένα πολύ καλύτερο γλέντι».

Τόσο η παραδοσιακή όσο και η σύγχρονη μουσική και οι συνθέσεις, είναι αναπόσπαστα κομμάτια του εαυτού του. Ο θεός Διόνυσος από τη μια και η σύγχρονη ηλεκτρονική μουσική από την άλλη, μας ταξιδεύουν σε δυο διαφορετικούς κόσμους που ο Γιώργος τους συνδέει και μας αφήνει να δούμε τις δικές μας εικόνες.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ακούσαμε κατά σειρά τα ακόλουθα κομμάτια/τραγούδια:

1. The God that comes
2. Procession
3. Μαραθήκανε τα χόρτα (παραδοσιακό Δράμας)
4. Κοίτα με γλυκιά μου αγάπη (παραδοσιακό Δράμας)
5. One last kiss

Επικοινωνία/Ιστότοποι:
https://www.facebook.com/georgios.mavridis.79

https://mavridis.bandcamp.com/?fbclid=IwAR0y-t3pGWKLroR91QTRY55MvfGhj_mnCm0y4d1-eTk0MuXncKMXEHpkvZc

https://www.youtube.com/user/GeorgeMavridisMusic

Μπορείτε να ακούσετε ολόκληρη τη συνέντευξη στο ηχητικό που ακολουθεί:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.