Ε.Π.Κ.Κρήτης: “Παράπονα για τις ταχυμεταφορές (courier), από τους καταναλωτές”

Πολλά τα παράπονα στην΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, από καταναλωτές, που έχουν πέσει “θύματα” των υπηρεσιών των ταχυμεταφορών, (curier)όπως μη ενημέρωση άφιξης του πακέτου, καθυστερημένη επίδοση του αντικειμένου, μη ενδεικνυόμενη συμπεριφορά των υπαλλήλων, μη ανταπόκριση στα τηλέφωνα κ.α
Επειδή, λόγω Κορονοιού ,πολλοί καταναλωτές επιλέγουν τις ηλεκτρονικές αγορές , μέσω ταχυμεταφορών, αλλά και κάποιοι καταναλωτές δέχονται δέματα από διάφορα πακέτα από συγγενείς και φίλους από την Ελλάδα ,οφείλουμε να ενημερώσουμε αφενός  τους καταναλωτές για τα  δικαιώματα τους και αφετέρου τους υπεύθυνους των ταχυμεταφορών για τις υποχρεώσεις τους.
Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ως ευαισθητοποιημένος  Κοινωνικός Φορέας, στέκεται δίπλα στα προβλήματα  των καταναλωτών και φροντίζοντας τα δικαιώματα τους, τους καλεί να καταθέσουν τον προβληματισμό τους και την καταγγελία τους

Τι πρέπει να γνωρίζω, όταν παραδίδω ένα αντικείμενο, προς αποστολή σε μία επιχείρηση  ταχυμεταφορών;
Κατά την παραλαβή του ταχυδρομικού αντικειμένου από το χώρο του αποστολέα ή από το κατάστημα, η ταχυδρομική επιχείρηση έχει την υποχρέωση να ενημερώνει τον αποστολέα για τα εξής:

  • τις προδιαγραφές της υπηρεσίας και πιο συγκεκριμένα, για τη χρέωση, το χρόνο και τον τρόπο επίδοσης του αντικειμένου
  • την ύπαρξη και το περιεχόμενο της ατομικής σύμβασης, την οποία και οφείλει να του παραδώσει
  • ότι το ΣΥΔΕΤΑ (voucher) δεν αποτελεί φορολογικό στοιχείο
  • τον τρόπο χορήγησης της απόδειξης ή του τιμολογίου παροχής υπηρεσιών σε φυσική ή ηλεκτρονική μορφή
  • τη δυνατότητα καταγραφής στο ΣΥΔΕΤΑ ενδεχόμενων απαιτήσεων του αποστολέα για ειδικούς τρόπους επίδοσης (όπως την αυθημερόν επίδοση, την επίδοση σε διάστημα συγκεκριμένων ωρών ή την επίδοση σε μη εργάσιμη ημέρα).

Αντιστοίχως, ο αποστολέας οφείλει να δηλώσει εάν το αντικείμενο είναι εύθραυστο, εάν έχει ειδική αξία ή συγκεκριμένες απαιτήσεις μεταφοράς. Στην περίπτωση αυτή, ο πάροχος δύναται να ζητήσει την καταβολή πρόσθετων τελών.

Πως υποβάλλω καταγγελία στην ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Η καταγγελία υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο email. epkxan@gmail.com Εναλλακτικά αποτυπώνεται σε απλό έγγραφο ή σε ειδικό έντυπο που χορηγείται από την E.Π.Κ.Κρήτης και αποστέλλεται ταχυδρομικώς ή με τηλεομοιοτυπία (fax) 2821092306. Στη συνέχεια πρωτοκολλείται και εξετάζεται από
Στην καταγγελία συμπληρώνω:

  • το ονοματεπώνυμό μου, την ιδιότητα μου, τον αριθμό τηλεφώνου μου, την ταχυδρομική και ηλεκτρονική μου διεύθυνση
  • αναφέρω το όνομα της εμπλεκομενης ταχυδρομικής επιχείρησης, περιγράφω την προβατική συμπεριφορά αυτής, τη χρονική στιγμή που συνέβη το γεγονός, την τυχόν ανάμειξη δικαστικής ή διοικητικής αρχής, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο ζητώ την αποκατάσταση της παράβασης.
  • τέλος, υπογράφω και χρονολογώ την καταγγελία.
Σε ποιες περιπτώσεις δικαιούμαι αποζημίωση;
Σύμφωνα με την Απόφαση της ΕΕΤΤ ΑΠ 688/52-2013οι ταχυδρομικές επιχειρήσεις ταχυμεταφορών οφείλουν αποζημίωση για αποδεδειγμένη

  • απώλεια
  • ολική/μερική κλοπή
  • ολική/μερική καταστροφή
  • καθυστέρηση επίδοσης

του περιεχομένου φακέλου με μονοσήμαντα ορισμένο αριθμό αποστολής ή δέματος.
Η απώλεια ή καθυστερημένη επίδοση απλών ταχυδρομικών αντικειμένων δεν γεννά δικαίωμα αποζημίωσης.
Ως απλά ορίζονται τα ταχυδρομικά αντικείμενα, για τα οποία δεν τηρούνται στοιχεία διαχείρισής τους.

Ποιο  είναι το ποσό της αποζημίωσης που δικαιούμαι σε κάθε περίπτωση;
Η ταχυδρομική επιχείρηση

  1. για αποδεδειγμένη απώλεια ή ολική κλοπή ή ολική καταστροφή του περιεχομένου
    • φακέλου, το οποίο φέρει μονοσήμαντα ορισμένο αριθμό αποστολής, καταβάλλει ελάχιστη αποζημίωση 50€ και μέγιστη αποζημίωση 70€ και επιστρέφει το ταχυδρομικό τέλος για τη συγκεκριμένη αποστολή.
    • δέματος καταβάλλει ελάχιστη αποζημίωση 100€ και μέγιστη αποζημίωση 400€ και επιστρέφει το καταβληθέν ταχυδρομικό τέλος για τη συγκεκριμένη αποστολή.
  2. για αποδεδειγμένη μερική απώλεια ή μερική κλοπή ή μερική καταστροφή περιεχομένου φακέλου με μονοσήμαντα ορισμένο αριθμό αποστολής και δέματος, καταβάλλει αποζημίωση ίση με την πραγματική αξία της απώλειας ή κλοπής ή καταστροφής με την προϋπόθεση ότι δεν υπερβαίνει το ποσό της αποζημίωσης για απώλεια ή ολική κλοπή ή ολική καταστροφή.

Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Ιωάννα Μελάκη

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.