Ελαιόλαδο: «Πρακτικές χωρίς κανένα εκσυγχρονισμό»

Ανοικτή επιστολή που απευθύνεται στον κ. Υπουργό Αγρότης Ανάπτυξης και Τροφίμων και αρκετούς άλλους αποδέκτες απέστειλε ο Βασίλης Φραντζολάς, Δοκιμαστής και Σύμβουλος Ποιότητας Ελαιολάδου. Διακρίνουμε την απογοήτευσή του από την κατάσταση που επικρατεί στο χώρο του ελαιολάδου και την ελληνική γεωργία γενικότερα:

«Δεν πιστεύω ότι μπορεί ίσως και ένα 2% από αυτά που γράφω να ακουστεί και να πραγματοποιηθεί. Όμως θεωρώ ότι είναι υποχρέωση προς τον εαυτό μου και προς τους ανθρώπους που παλεύουν, ζουν και ελπίζουν από την γεωργία και το ελαιόλαδο όλα αυτά που γράφω να τα γνωρίζουν.

* Τέλος πάντων, κάποιος χωρίς εξαρτήσεις “έξω από το σύστημα” πρέπει να τα πει, να τα φωνάξει, γιατί τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Το “σύστημα” αντιδρά από την κορυφή ως το χώμα βαθιά, υπάρχει άρνηση σε οτιδήποτε νέο -που ήδη γίνεται σε άλλες χώρες -, έχουμε νομοθεσίες και πρακτικές χωρίς κανένα εκσυγχρονισμό από το 1976 (όπως στην δακοκτονία). Το δε ελληνικό τυποποιημένο ελαιόλαδο, παρά τις τυμπανοκρουσίες και τα βεγγαλικά, έχει ένα καχεκτικό μερίδιο στις παγκόσμιες αγορές που δεν ξεπερνά το 2,3%, ενώ η Τυνησία έχει ήδη 12,5%! Μόνο αυτό το στοιχείο θα έφτανε για να χτυπήσουν δυνατά οι καμπάνες» αναφέρει ο κ. Φραντζόλας.

Οι Έλληνες παραγωγοί δεν έχουν καταφέρει να τυποποιήσουν το ελαιόλαδο

Το Ελληνικό ελαιόλαδο είναι θησαυρός, αλλά γλιστράει μέσα από τα χέρια των παραγωγών, αναφέρει σε άρθρο της η Δήμητρα Μανιφάβα (Καθημερινή). Αυτό διότι η πλειονότητα των παραγωγών στην Ελλάδα επιλέγει να το εξάγει χύμα στην Ιταλία σε τιμές πολύ χαμηλές ή να το πουλάει ακόμη σε τενεκέ.

* Οι ιταλικές εταιρείες το τυποποιούν και το πωλούν σε υπερδιπλάσια τιμή τόσο στην Ιταλία, όσο και σε πολλές άλλες χώρες. Την ίδια ώρα, στα ιταλικά σούπερ μάρκετ δεν υπάρχει ελληνικό τυποποιημένο ελαιόλαδο, υπό την έννοια να έχει εισαχθεί στην Ιταλία ως επώνυμο τελικό προϊόν, ούτε για δείγμα! Υστερεί μήπως σε ποιότητα το ελληνικό ελαιόλαδο; Κάθε άλλο. Στον περυσινό διαγωνισμό ελαιολάδου NYIOOCC Olive Oil Competition, ο οποίος θεωρείται ο μεγαλύτερος διεθνής διαγωνισμός στην κατηγορία αυτή, τα ελληνικά ελαιόλαδα απέσπασαν 99 βραβεία, εκ των οποίων 45 χρυσά και 54 ασημένια.

Τί φταίει για το γεγονός ότι το ελαιόλαδο πωλείται χύμα, αφαιρώντας στην ουσία εισόδημα τόσο από τους παραγωγούς, όσο και από την εθνική οικονομία; Ως κύριος λόγος αναφέρεται το γεγονός ότι μεγάλο μέρος των καταναλωτών έχουν οι ίδιοι παραγωγή ελαιολάδου ή συγγενείς με παραγωγή ελαιολάδου δεν ευνόησε την κατανάλωση του τυποποιημένου ελαιολάδου στην εγχώρια αγορά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.