«Κουβέντα να γίνεται» – Μαρία Παπαγιαννάκη – Μουσικοθεατρική παράσταση «Ουζερί Τσιτσάνης»

«Ουζερί Τσιτσάνης», άλλη μια όμορφη εκδήλωση στα πλαίσια του Ανοιξιάτικου Φεστιβάλ Δομών του Δήμου και του ΝΠΔΔ ΚΟΙΝΩ.ΠΟΛΙΤΙ.Α Ιεράπετρας

θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 16, Κυριακή 17, Κυριακή 24 και Δευτέρα 25 Ιουνίου 2018 στις 20.00 στο Θέατρο Μελίνα με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Μια μουσικο-θεατρική παράσταση με διεύθυνση, μουσική και σκηνοθετική επιμέλεια να έχει αναλάβει η Διευθύντρια της Μεικτής Χορωδίας του Δήμου Ιεράπετρας, Μαρία Παπαγιαννάκη. Μια παράσταση η οποία ακολουθεί μετά την περυσινή επιτυχημένη παραγωγή με αφιέρωμα στον Γιώργο Ζαμπέτα. Η Μαρία Παπαγιαννάκη μιλάει για τον Βασίλη Τσιτσάνη και για την δυσκολία της μουσικής και της ερμηνείας του διαχρονικού «ροκά». Από το 1942 έως το 1946 ο ίδιος ο Τσιτσάνης, όπως μας εξηγεί, διατηρούσε ένα Ουζερί στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής, και ορμώμενη από αυτή την ιστορία η Μαρία Παπαγιαννάκη έχει γράψει κάποια κείμενα που συνδέουν τα τραγούδια με την εποχή εκείνη, μια ιδέα που άρεσε πολύ στα μέλη της χορωδίας αφού καλούνται να παίξουν και σκετς σε αυτή τη παράσταση. Η Μαρία Παπαγιαννάκη διευθύνει τη χορωδία του Δήμου Ιεράπετρας από το 2015 που αποτελείται από Δημότες που μπορεί να μην είναι σπουδασμένοι μουσικοί, όπως μας λέει «αλλά παράγουν περισσότερα πράγματα απ’ ότι ένας επαγγελματίας».

Η Μαρία Παπαγιαννάκη γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε στο Εθνικό Ωδείο με καθηγήτριες τις Ρίτα Βούρτση στο πιάνο και την μεσόφωνο Λέλα Στάμος–Κολάση στη μονωδία. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές μονωδίας στο Μουσικό Πανεπιστήμιο Μπούχμαν στο Μέτα του Τελ Αβίβ, με καθηγήτρια την υψίφωνο Ταμάρ Ραχούμ. Παρακολούθησε σεμινάρια μετεκπαίδευσης όπερας και μελοδραματικής τέχνης με τη μονωδό της Όπερας της Βιέννης Χίλντε Ζάντεκ στο Λοκάρνο της Ελβετίας και με την Έλενα Καρούζο στη Βιέννη. Επίσης μετεκπαιδεύτηκε στο ρεπερτόριο όπερας με τους Κρίστα Μαρία Τσήζε (Όπερα της Λειψίας) και τον μουσικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου του Μάνχαϊμ, Πήτερ Ζόμμερ. Εμφανίστηκε σε πολλά γερμανικά λυρικά θέατρα όπως το Δημοτικό Θέατρο του Ντάρμσταντ, το Εθνικό Θέατρο του Μάνχαϊμ, το Θέατρο της Έρφουρτ, το Κρατικό Θέατρο της Καρλσρούης, το Κρατικό Θέατρο της Γκέρα και την Όπερα της Φρανκφούρτης, καθώς επίσης στο Φεστιβάλ «Πουτσίνι» στο Τόρρε ντελ Λάγο και στο Θέατρο του Κάλιαρι (Σαρδηνία). Σπούδασε διεύθυνση χορωδίας κοντά στους Πέτερ Ζόμμερ και Γκούσταφ Κουν (τότε αρχιμουσικό στην όπερα του Παρισιού). Διετέλεσε διευθύντρια χορωδιών και ορχηστρικών συνόλων στην Γερμάνια και την Αμερική, σε Ντάνσταντ, Ίλγκεν, Πλανσταντ-Ζβέντσιγκεν, Φραγκφούρτη, Μάνχαϊμ, Σίφερσταντ, Μαϊάμι κ.α.
Τόλμησε να προβληθεί όχι μόνο ως γυναίκα απέναντι σε άντρες διευθυντές ορχηστρών και χορωδιών αλλά και σαν Ελληνίδα σε μια ξένη χώρα όπως τη Γερμανία και τα κατάφερε με μεγάλη επιτυχία.

Επέστρεψε στην Κρήτη Ελλάδα το 2013 για προσωπικούς λόγους και διδάσκει κλασικό και σύγχρονο τραγούδι στο Σύγχρονο Ωδείο Κρήτης στο Ηράκλειο, όπου παράλληλα διευθύνει τις χορωδίες (παιδική και νεανική) και τα οργανικά σύνολα όπως και το Quarto Academico με τους οποίους έχει διάφορα έργα με δικές της παραγωγής.

Κλείσαμε την συζήτηση μας και πάλι με την χορωδία του Δήμου της Ιεράπετρας και μιλήσαμε για τον τρόπο που διδάσκει την χορωδία αφού μαθαίνουν να τραγουδούν σωστά και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, μαθαίνοντας πράγματα για τους συνθέτες και περνάνε ωραία το οποίο είναι το σημαντικότερο κομμάτι για αυτούς.
Περιμένουμε με ανυπομονησία να απολαύσουμε αυτή τη νέα παραγωγή της Μαρίας Παπαγιαννάκη «Ουζερί Τσιτσάνης» στο Θέατρο Μελίνα.

Περισσότερα στο ηχητικό…..