Βάσεις εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ – Ο Πρόεδρος Φροντιστών Ν. Λασιθίου μίλησε στον Planet FM (Ηχητικό)

Άνοδος των βάσεων στις ιατρικές σχολές, διατήρηση των βάσεων στις νομικές σχολές και πτώση ακόμη και μεγαλύτερη από 1.000 μόρια στις σχολές οικονομικών επιστημών. Αυτή είναι η πρώτη εικόνα που προκύπτει από την ανακοίνωση προ ολίγου των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ από το υπουργείο Παιδείας.

Ειδικότερα, στην Ιατρική Αθηνών υπήρξε μείωση των μορίων κατά 80 στα 19.143 από 19.063 το 2016. Επίσης, στη Νομική Αθήνας υπήρξε πτώση κατά 30 μόρια από 18.229 το 2016 σε 18.199 το 2017. Στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου τα μόρια υποχώρησαν κατά 212 σε 18.416 το 2017 από 18.628 το 2016.                                                                                 Στην Ιατρική Θεσσαλονίκης η βάση εισαγωγής κατέγραψε άνοδο κατά 82 μόρια από 18.964 που ήταν το 2016 σε 19.046 το 2017. Εξάλλου, στο τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών καταγράφηκε πτώση των βάσεων κατά 1.231 μόρια καθώς έπεσαν στα 13.016.

O συνολικός αριθμός των υποψηφίων για επιλογή φέτος ανήλθε σε 106.464, εκ των οποίων 93.742 με τις διαδικασίες των ΓΕΛ και 12.722 με τις διαδικασίες των ΕΠΑΛ, ενώ πέρυσι ο αντίστοιχος συνολικός αριθμός υποψηφίων ήταν 105.548.                                                                                                       Συνολικά εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στα ΤΕΙ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής και του Εμπορικού Ναυτικού 74.511 υποψήφιοι, ενώ το 2016 εισήχθησαν 72.973.                                                                     Στα «παράδοξα», που πάντως έχουν την ερμηνεία τους, οι ειδικοί περιλαμβάνουν τα τμήματα της χημείας τα οποία παρουσίασαν όλα άνοδο άνω των χιλίων μορίων. Η άνοδος αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι τα τμήματα αυτά εντάχθηκαν φέτος και στο 3ο, εκτός από το 2ο Επιστημονικό Πεδίο. Αντιθέτως τα τμήματα των χημικών μηχανικών που παρέμειναν στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο είχαν πτώση της τάξεως των 300 μορίων.

Τα δικαιολογητικά και η διαδικασία εγγραφής θα ανακοινωθούν κατά τις προσεχείς ημέρες από το υπουργείο Παιδείας με νεότερο Δελτίο Τύπου και αναλυτική εγκύκλιο. Επισημαίνεται ότι όλοι οι επιτυχόντες στα Τ.Ε.Ι. εισάγονται στο Α΄ εξάμηνο.                                                                               Η προθεσμία και η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, στις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού καθώς στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Κρήτης θα ορισθεί και θα ανακοινωθεί από τις ίδιες τις Σχολές.

Σε ό,τι αφορά τα δικαιολογητικά και τη διαδικασία εγγραφής των εισαγόμενων με τις ειδικές κατηγορίες των αλλοδαπών-αλλογενών (αποφοίτων Λυκείων εκτός Ε.Ε.) και των αποφοίτων Λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων κρατών-μελών της Ε.Ε στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα ανακοινωθούν κατά τις προσεχείς ημέρες με νεότερο Δελτίο Τύπου και αναλυτική εγκύκλιο, με την προϋπόθεση ότι πέραν των δικαιολογητικών που απαιτούνται θα προσκομίζεται και βεβαίωση των Πανεπιστημίων Αθήνας, Θεσσαλονίκης ή πιστοποιητικό τουλάχιστον επιπέδου Β2 (Γ’) του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας ότι γνωρίζουν την Ελληνική γλώσσα.

Όσοι δεν κατέχουν την ανωτέρω βεβαίωση ή το πιστοποιητικό γνώσης της Ελληνικής γλώσσας ολοκληρώνουν την εγγραφή τους μετά από την προσκόμιση αυτών μέχρι και το επόμενο της εισαγωγής ακαδημαϊκό έτος, σε ημερομηνίες που ανακοινώνονται. Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι αυτά που έχουν ανακοινωθεί με τις Οδηγίες για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδας των κατηγοριών: α) αλλοδαπών-αλλογενών (αποφοίτων λυκείων εκτός Ε.Ε.) και β) αποφοίτων Λυκείων ή αντιστοίχων σχολείων κρατών –μελών της Ε.Ε. και θα κατατεθούν από τους ίδιους τους υποψηφίους ή από νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό τους στη γραμματεία της σχολής επιτυχίας, προκειμένου να γίνει ο έλεγχος τους για την ολοκλήρωση της εγγραφής τους.

Οι Σχολές και τα Τμήματα εισαγωγής μετά τον έλεγχο των δικαιολογητικών εκδίδουν βεβαίωση εισαγωγής προκειμένου οι εισαχθέντες να την προσκομίσουν στις αρμόδιες αρχές για τη χορήγηση άδειας παραμονής για την πραγματοποίηση των σπουδών τους.

Στατιστικά στοιχεία

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία κλιμάκωσης των μορίων των υποψηφίων έχουμε μια μικρή μείωση (συνολικά) του ποσοστού των αριστούχων (βαθμολογική κλίμακα 18-20) σε σχέση με πέρσι: Το 3,71% των υποψηφίων των ανθρωπιστικών σπουδών συγκέντρωσε πάνω από 18.000, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους υποψήφιους των Θετικών Επιστημών ήταν 4,22%, για τους υποψήφιους Οικονομίας και Πληροφορικής ήταν 0,56% και για τους υποψήφιους των ιατρικών σχολών 14,65%.

Την ίδια ώρα έχουμε αύξηση (πάντοτε σε σύγκριση με πέρσι) του ποσοστού των υποψηφίων που έγραψαν κάτω από τη βάση. Συγκεκριμένα, το ποσοστό όσων συγκέντρωσαν κάτω από 10.000 είναι ιδιαίτερα υψηλό: 34,47% για τους υποψηφίους των ανθρωπιστικών σπουδών, 33,23% για τους υποψηφίους με προσανατολισμό τις θετικές σπουδές και 50,47% για εκείνους με προσανατολισμό την Οικονομία και την Πληροφορική. Παράλληλα το 25,12% των υποψηφίων που διεκδικούν μία θέση στις ιατρικές σχολές συγκέντρωσαν κάτω από 10.000 μόρια.

Το παίρνει πάλι πίσω ο Γαβρόγλου: Να αλλάξουν οι Πανελλήνιες, όχι να καταργηθούν

Σε δήλωσή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο (ΑΠΕ-ΜΠΕ), ο υπουργός Παιδείας τόνισε: «Αυτή τη στιγμή με το υπάρχον σύστημα μόλις το 20% των μαθητών καταφέρνουν να περνούν στις 5 πρώτες σχολές της προτίμησης του, ενώ το 18% περνά με βαθμολογία κάτω από τη βάση».

«Πρέπει να αλλάξει το σημερινό σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων όχι όμως και να καταργηθούν οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» ανέφερε σχετικά ο κ. Γαβρόγλου, μιλώντας μετά την ολοκλήρωση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Κοινωνικής Πολιτικής κατά τη διάρκεια του οποίου το νομοσχέδιο για την Παιδεία τέθηκε επί τάπητος.

«Πρέπει να υπάρξει ένα εξεταστικό σύστημα, αξιόπιστο και παιδαγωγικού χαρακτήρα» είπε ο ίδιος, ευχόμενος παράλληλα στους μαθητές καλή επιτυχία  και προτρέποντάς τους να θυμούνται όσα έμαθαν στο σχολείο.

Ακολουθεί συνέντευξη με τον κ. Γιάννη Γερογιανάκη.